100 φοιτητές, 12 μέντορεςκαι 11 startups στηντριήμερηεκδήλωσητου Athens Startup Weekend University
Naftemporiki, 11 Apr 2016
ΤηςΣοφίαςΕμμανουήλ
Εκατό φοιτητές και πρόσφατα απόφοιτοι, 12 μέντορες και 54 ώρες για να δημιουργηθούν 11 startups που επιλέχθηκαν από ένα σύνολο 46 επιχειρηματικών ομάδων που εκδήλωσαν αρχικά ενδιαφέρον, αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά της εκδήλωσης Athens Startup Weekend University, που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 8-10 Απριλίου, με την υποστήριξη της «Ναυτεμπορικής» και του naftemporiki.gr ως χορηγών επικοινωνίας.
Ο θεσμός ανέδειξε καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες, βασισμένες στις νέες τεχνολογίες, όπως τα bots που είναι οι εφαρμογές του μέλλοντος, αλλά και κοινωνικές επιχειρήσεις, ιδέες βασισμένες στην ανταλλακτική οικονομία (sharing economy), εφαρμογές για βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, υπηρεσίες για αξιοποίηση οικιακών χώρων parking, ακόμη και βελτίωση του… στιλ.
Η εκδήλωση που ολοκληρώθηκε χθες στις εγκαταστάσεις του Impact Hub Athens στου Ψυρρή έλαβε χώρα στο πλαίσιο του διεθνούς θεσμού Startup Weekends. Και όπως επισημαίνει στη «N» ο Ρουμάνος Andrei Cosmin Munteanu, ειδικός διαμεσολαβητής του παγκόσμιου δικτύου Startup Weekend, η διοργάνωση έχει στόχο την παρακίνηση και την ενθάρρυνση των νέων στην επιχειρηματικότητα μέσω της βιωματικής εκπαίδευσης. Ο Φίλιππος Πρωτογερίδης, μέλος της δεκαμελούς οργανωτικής ομάδας, τονίζει τη σημασία της κινητοποίησης της φοιτητικής κοινότητας, δεδομένου ότι σε κάθε διοργάνωση συμμετέχουν φοιτητές από 7-8 ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά και της προώθησης του πνεύματος συνεργασίας που επιτυγχάνεται στην εκδήλωση.
Οι συμμετέχοντες στο Athens Startup Weekend University, αποκλειστικά φοιτητές και πρόσφατα απόφοιτοι, κλήθηκαν μέσα σε 54 ώρες να υποστηρίξουν την επιχειρηματική τους ιδέα παρουσιάζοντας συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς τις οποίες στοχεύουν να καλύψουν, business plan με στόχο τη βιωσιμότητα της επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς και κάποια πρώτα βήματα υλοποίησης της ιδέας (εύρεση συνεταίρων, δημιουργία site, χρηματοδότηση κ.ά.). Αυτά είναι και τα κριτήρια βάσει των οποίων η κριτική επιτροπή κάνει την τελική αξιολόγηση των ομάδων στη λήξη της διοργάνωσης, που ξεκίνησε το βράδυ της περασμένης Παρασκευής, εξελίχθηκε το τριμήμερο μέσα από συνεχή ανταλλαγή ιδεών και κορυφώθηκε αργά χθες το βράδυ με τις τελικές παρουσιάσεις των business plan των επιχειρηματικών ομάδων. Ειδικότερα, οι επιχειρηματικές ιδέες που αναπτύχθηκαν μέσα στο Σαββατοκύριακο είναι οι εξής:
Xbots
Το πρώτο bot στον χώρο της εστίασης. Ο Αλέξανδρος Ηβος είναι ο botman, η Ελισάβετ Αβερκιάδη ιδρύτρια του Food Hero, ο Κώστας Σκουλαρίκης και η Μαρία Πετροπούλου είναι υπάλληλοι και συνεργάτες στην εταιρεία είναι οι: Κωνσταντίνος Καραβέζης, Daniella Beltran και Γιώργος Σιδέρης. Οι συμμετέχοντες μιλούν με ενθουσιασμό για το εγχείρημά τους, το Food Hero, που είναι το πρώτο bot στην Ελλάδα στον χώρο της εστίασης, για το οποίο μάλιστα φέρεται να εκδήλωσε ήδη ενδιαφέρον η e-Food, που είχε παρουσία στη διοργάνωση. Τα bots αναμένεται να αποτελέσουν τη νέα τάση στην αγορά τα επόμενα χρόνια, μετά τα apps. Πρόκειται για διαδικτυακά ρομπότ, προγράμματα που εκτελούν αυτοματοποιημένες εργασίες μέσω του Διαδικτύου.
Parky _App
Εφαρμογή για την αξιοποίηση οικιακών χώρων parking. Η αρχική ιδέα ήταν του Κωνσταντίνου Κουκάκη και του Θεόδωρου Ν. Σωτηρίου και στην ομάδα συμμετέχουν επίσης οι: Μαρία-Ζωή Πα- παϊωάννου, Χρίστος Χατζής και Μάριος Γιάκαλος. Οπως μας εξήγησαν οι υποψήφιοι επιχειρηματίες, η ιδέα είναι μέσω μιας εφαρμογής να γίνεται αξιοποίηση των ιδιωτικών χώρων parking - από τις θέσεις στις πιλοτές των πολυκατοικιών μέχρι τους χώρους που δεσμεύονται στα πεζοδρόμια μπροστά από θέσεις parking- σε ώρες που οι ιδιοκτήτες τους δεν τους χρησιμοποιούν, έναντι χρονομίσθωσης.
Crazy Sponsors
Διασύνδεση διοργανωτών εκδηλώσεων και φορέων που αναζητούν χορηγίες με υποψήφιους χορηγούς. Ιδρυτές και συνέταιροι είναι οι: Δημήτρης Σταύρου, Μιχάλης Κουμπένας και Στέλιος Ρούστα και όπως μας εξηγούν, μέσω της πλατφόρμας, οι χορηγοί θα μπορούν να έχουν πληροφόρηση για τις ομάδες καταναλωτών που τους ενδιαφέρουν μέσω των προφιλ των διοργανωτών, που θα διαθέτουν στην πλατφόρμα σχετικά δεδομένα.
GAME.ON
Kοινωνικό δίκτυο για χρήστες ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Η ιδέα ήταν του Tάσου Αγριτέλη και του Βαγγέλη Καρλή και στην επιχειρηματική ομάδα συμμετέχουν επίσης οι: Χρίστος Μανδήλας και Βασίλης Δεμένεγας. Μας εξηγούν ότι στόχος της πλατφόρμας που αναπτύσσουν και απευθύνεται κατά βάση στην ηλικιακή ομάδα 13-23 είναι η ενημέρωση, η διαδραστικότητα και η δικτύωση των παικτών οι οποίοι θα μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για παιχνίδα, νέα της αγοράς, αλλά και συμπαίκτες. Εφαρμογή για στιλιστικές υπηρεσίες, με διαθέσιμο επαγγελματία σύμβουλο. Την ιδέα είχε ο Αλκης Μπουμπούλης και στην επιχειρηματική ομάδα συμμετέχουν οι: Ευάγγελος Δεϊμετζόγου, Μαρία Λουκία Μαρκαντωνάκη, Μαρία Μπουμπούλη, Αλέξανδρος Ασλάνογλου και Stefanie Georges. Οι συμμετέχοντες μας περιγράφουν μια υπηρεσία που διευκολύνει όλους εμάς που αντιμετωπίζουμε στιγμές ανασφάλειας για την εμφάνισή μας. Ο χρήστης της υπηρεσίας ανεβάζοντας μια φωτογραφία του στο δίκτυο μπορεί να έχει άμεσα 100 γνώμες για το αν έχει κάνει τις σωστές επιλογές ρούχων για μια έξοδο, ενώ θα έχει και τη δυνατότητα να συμβουλευτεί επαγγελματία στιλίστα.
Trinus
Διασύνδεση ταξιδωτών σε όλο τον κόσμο. Η ιδέα ήταν του Αλέξη Δαδιώτη και στην επιχειρηματική ομάδα συμμετέχουν οι: Βαλέριος Στάης, Γιώργος Βαρδαλατσάκης, Ιωάννης Πανάγος και Νίκη Γκέγκα. Οι νέοι επιχειρηματίες μας εξηγούν ότι στοχεύουν στην ταξιδιωτική εμπειρία και γι αυτό αναπτύσσουν μια πλατφόρμα που θα δίνει την ευκαιρία στους ταξιδιώτες να γνωρίζουν καλύτερα τον τόπο προορισμού τους μέσα από συμμετοχή σε εκδηλώσεις και συναναστροφή με άλλους χρήστες με κοινά ενδιαφέροντα.
Τhird age care
Πλατφόρμα ανταλλαγής θελημάτων, δωρεάν και επί πληρωμή. Την αρχική ιδέα είχαν οι Marjonel Micka και Σταθούλα Χιωτέλη και συνεργάζονται μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο για μια υπρεσία βασισμένη στις αρχές του sharing economy.
mealO
Eταιρεία που συνδέει εταιρείες τροφίμων με καταναλωτές και κοινά γεύματα. Η ιδέα είναι της Παναγιώτας Μαργαρίτας Ασημακοπούλου και στην επιχειρηματική ομάδα συμμετέχουν οι: Ειρήνη Μπάτα, Γιάννης Αλεβίζος, Θοδωρής Κανελλόπουλος και Κορίνα Νούσση και απαντά στις ανάγκες που δημιούργησε η οικονομική κρίση στην αγορά.
JoinNow
Διασύνδεση ατόμων με κοινές δραστηριότητες. Οι ιδρυτές της επιχείρησης, Χριστίνα Λυκούδη, Κορίνα Παναγιωτάκη, Νίκος Νακόπουλος και Χρίστος Σαλιαμπούκος, καθώς και οι συνέταιροι Γιώργος Μαυρίκας, Θεόδωρος Κατσαρός και Νίκος Γιάνναρης μας εξηγούν ότι στόχος της επιχειρηματικής ιδέας είναι να διασυνδέσει άτομα με ίδια ενδιαφέροντα που αναζητούν συνεργασία της τελευταίας στιγμής, από έναν τενίστα που αναζητά συμπαίκτη μέχρι έναν υποψήφιο θεατή συναυλίας που ξέμεινε από παρέα κ.ά.
Rent the Luxury
Βεστιάριο-αποθήκη για την ενοικίαση ρούχων και αξεσουάρ μεγάλων οίκων σε προσιτές τιμές. Αφροδίτη Θεοδωρακοπούλου, Δάφνη Παπαηλιάκη, Ελενα Δούρου, Ελένη Πιτταροκοιλή, Γιώργος Βλαδενίδης και Ηλίας Παρασκευόπουλος είναι οι ιδρυτές και στην ομάδα συμμετέχουν επίσης οι: Νίκος Τσουράκης, Αντώνης Κανδυλάκης, Μαρία Βαριτάκη και Αντώνιος Μάνεσης. Οι υποψήφιοι επιχειρηματίες σχεδιάζουν να αναπτύξουν συνεργασίες με boutique και σχεδιαστές, καθώς κι ένα δίκτυο χρηστών που θα προσφέρουν ρούχα παλαιότερων σεζόν που δεν χρησιμοποιούν, τα οποία στη συνέχεια θα νοικιάζονται.
ΚnowShare
Ιστοσελίδα όπου το κατέβασμα και η ανταλλαγή πληροφοριών είναι κερδοφόρα. Η ιδέα είναι της Κασιανής (Αννυς) Γκόλια και στην ομάδα συμμετέχουν επίσης οι: Πέτρος Θεοδώρου, Κωνσταντίνος Γκλατζούνης, Δημήτρης Σαριδάκης - Βήτος, Αγγελος Μπιρμπάκος, Γιώργος Τσατσούλης και Ευγένις Υδραίος. [SID:10157110]